K čemu má sloužit reklama? Aby zaujala. Aby tě nalákal ke koupi zboží. Může i provokovat. Je jasné, že reklama, o které se mluví, je úspěšná. Antireklama, taky reklama.
[==konec_ukazky==]
Floorball has never been this expensive. Tento slogan visí na hlavní stránce webu švédské firmy Zone -
www.zone.se jakožto reklama na jejich novinku – hokejku Envy.
Pro ty, kteří nevědí o čem je řeč. Kolekce Zone Envy je skutečně nejdražší, která kdy byla, aspoň co vím, ve florbale k dostání. Například zaváděcí cena modelu Envy Silver je v České republice 7.490,- Kč. Novinkou, čas ukáže zda revoluční, je u této sady hokejek, že má v dolní části holí oválné otvory skrz na skrz.
Řada z vás se včera ozvala přes ICQ s nápady na přeložení tohoto sloganu. Slovíčko THIS vrtalo hlavou asi nám všem. Pokud by chtěli zoneři vyjádřit „tak drahý“, nebo „takto drahý“ bylo by lepší užít „too expensive“ nebo „the most expensive“. Slovíčko THIS se totiž pojí pouze s podstatným jménem jednotného čísla. Což slovo expensive určitě není. Zone dělá určitě kvalitní florbalové vybavení, ale na reklamu si mohl pro tentokrát přizvat asi zkušenějšího lingvistu.
Doslovný překlad „nesmysleného“ spojení zní
- Florbal nebyl nikdy tak drahý
Volné překlady sloganu mohou znít:
- nekupte to, když je to tak drahé
- proč kupovat levné věci
- je to sice drahé, ale ty na to máš
Je to otázkou, zda se podobnou cestou nevydá třeba i náš oddíl. Zvedneme příspěvky na 20.000,- Kč za rok, vstupné na 1.000,- Kč za utkání a sloganem bude: Nikde za florbal nedáte více. Tak pojďte k nám.
autor: Jan Koten
| 30.03.2009 | 17:31 |
| vložil:
Chaz | přečteno: 1088x |
komentáře: 0x |